На допомогу батькам



Порада 1
Нагадати дитині, що домашні завдання потрібні для того,щоб закріпити те, що пояснював вчитель на уроці, інакше в довгострокову пам’ять знання не перейдуть.

Порада 2
Навичка виконання домашніх завдань без допомоги батьків не формується, такий закон засвоєння знань.
Як допомогти дитині у підготовці домашнього завдання:
- Перевірте, чи правильно організоване робоче місце учня;
- Привчайте дитину вчасно сідати за уроки;
- Не дозволяйте учню занадто довго сидіти за робочим столом. Своєчасно влаштовуйте невеличкі перерви;
- Спочатку контролюйте чи всі уроки виконані. Будьте присутні, коли дитина виконує домашні завдання, підбадьорюйте, пояснюйте, якщо учень щось не зрозумів або забув, але не замінюйте його діяльність своєю;

Порада 3
Якщо батьки не контролюють і не допомагають дитині виконувати домашні завдання, то учень може його не робити і не записувати.

Порада 4
Важливо спочатку перевіряти і співставляти те, що дитина записала в щоденник і те, що було реально задано – діти інколи не записують частину завдань.

Порада 5
Показувати дитині приклад організованості і зібраності.

Порада 6
Прийняти думку, що негативні оцінки в учбовому процесі неминучі, тому важливо не карати дитину, навпаки допомогти розібратися в проблемі.
Для успішного навчання важливо:
- Наскільки добре дитина розуміє зміст слів «не можна» і «треба»;
- Чи знайоме дитині почуття відповідальності;
- Чи організована дитина в найпростішому розумінні цього слова;

Порада 7
Не думати, що якщо мама і тато відмінно навчалися в школі, то їх дитина обов’язково буде відмінником – діти необов’язково повинні бути схожими на батьків.

Порада 8
Батьки мають пам’ятати, що в навчанні важливі не так оцінки, як реальні знання і вміння учня, його працездатність, відповідальність, потреба в отриманні нових знань. До того ж слід враховувати, що успішність в навчанні визначається багатьма факторами . Не останньою є віра батьків в можливості своєї дитини, а також їх спроможність надати реальну допомогу учню.

Порада 9
Якщо часто сварити дитину за «двійки» , може з’явитися шкільна тривога, яка дуже вплине на успішність. Навіть найрозумніша дитина може отримати низьку оцінку, якщо вона боїться, бо страх блокує пізнавальну діяльність.
Якщо дитина погано навчається, то:
- Вона втратила віру в свої сили;
- Боїться, що його спитають на уроці;
- Йому соромно відповідати перед учнями, перед вчителем;
- Дорослі ставлять завищені вимоги;

Порада 10
Не вимагати від дитини більше за її можливості на даний момент.
Що робити?
- Встановити точний діагноз (погіршення самопочуття, проблеми в родині …);
- Починати з найпростішого ( вселити почуття впевненості в своїх силах, пробудити інтерес до навчання);
- Підбирати цікаві завдання;
- Уникати нервозності і невиправданих конфліктів;
- Батькам слідкувати за собою, за своєю інтонацією під час занять, намагатися не підвищувати голос;
- Обов’язково відмічати перші успіхи дитини;
- Намагатися розвинути в дитині почуття гідності;

Порада 11
Важливо самим батькам спокійно ставитися до оцінок дитини і не вимагати від неї лише відмінних оцінок - якщо мама занадто сильно турбується за оцінки, то і у дитини з’являється страх не виправдати сподівання мами.

Порада 12
Важливо навчити дитину порівнювати свої досягнення із своїми попередніми, а не з досягненнями інших учнів.

Порада 13
Обов’язково хвалити за успіхи, створювати ситуації успіху, відмічати найменші досягнення. Придумайте штучні стимули у вигляді винагороди, які можна давати регулярно за невеликі досягнення у навчанні та поведінці.
Навчальна діяльність є спільною, розподіленою – від дорослого (вчителя, батьків) надходять завдання і стимули, а від школярів – активність у їх досягненні.

Порада 14
Дитина повинна бачити, що помилятися – це нормально, що помиляються мама і тато, бабусі і дідусі. Важливо вчасно і правильно виправити свою помилку.

Порада 15
Діти часто сприймають оцінку за роботу, як оцінку особистості, тому треба вчити розділяти : «Я хороший, але в роботі я припустився 20 помилок і тому отримав «2».

Порада 16
Важливо налаштовувати дитину : якщо вірити в успіх і старатися , то все обов’язково вийде.

Зробити перший крок у вихованні самостійності допоможе простий прийом – скласти розклад виконання домашніх завдань.
- Письмові завдання варто чергувати з усними.
- Бажано завдання виконувати в той день, коли його задали, щоб не забути вивчений матеріал. Завдання з читання (переказ, вірш напам’ять) та з  іноземної мови варто повторити кілька разів.
- Розподілити задані уроки рівномірно за днями тижня, щоб не було «то густо, то пусто».
- Інтенсивне виконання будь-якого уроку не повинно перевищувати 30 хвилин.

Бажаю гарних оцінок !!!






Абетка знань про дитину
Агресивна поведінка – це сигнал неблагополуччя дитини, це прояв внутрішнього дискомфорту.

Батьки! Діти – це не приватна власність.

Важливо, щоб дитина під час покарання розуміла, за що її покарали і не відчувала приниження.

Головне – оточення, а не гени.

Гра найкраще знімає вербальну (хочеться крикнути) і тактильну агресію (хочеться вдарити).

Досвід раннього дитинства впливає на подальший спосіб мислення та діяльність дитини.

Дитині подобається все ритмічне.

Дитяча уява і фантазія розвивають творчі здібності.

Емоційно забарвлене висловлювання впливає на поведінку дитини.

Є досвід – невиправних помилок не існує.

Життя таке: дитина сьогодні – зовсім інша, ніж вчора.

Злість і заздрість у дитини – це вираження її безсилля.

Інтерес – найкращий стимул до навчання і розвитку.

Кожна дитина здатна вчитися добре – все залежить від методу навчання.

Люблю я тебе не за те…(що ти добрий, гарно вчишся…).

Люблю я у тобі…(доброту, рішучість…).

Малювання, спів, танець, робота з тістом, глиною – це елементи арттерапії, які допомагають дитині справитися зі страхами.

Ніколи не ігноруйте плач дитини. Нервозність батьків( педагогів ) є заразною.

Обговорюйте з дитиною:” А що тобі хочеться? Що ти плануєш? Як би ти це зробив? Як би ти діяв?”.

Покарання має слідувати зразу ж за поступком.

Розвивайте власний потенціал і пам’ ятайте:’’ Ви – луки, а ваші діти – стріли.’’

Cором’язливість є там, де існує авторитарний стиль виховання, де недоліки дитини висміюються.

Тренуйте ліву руку так само, як і праву.

Уникайте при спілкуванні з дитиною сюсюкання.

Уникайте порівнянь дитини з іншими та висміювання її в присутності інших.

Успіх в одній справі породжує впевненість в інших справах.

Фізичні вправи сприяють розвитку інтелекту.

Хвалити дитину краще, ніж сердитися на неї.

Цікаве діти вважають правильним, нецікаве – неправильним.

Часто агресивна поведінка дитини – це намагання привернути увагу інших до своїх потреб, відстояти право на власну думку, рішення.

Шкода для дитини – невпевненість матері.

Що дитині цікаво, тільки те вона і запам’ ятовує.

Якщо дитина себе постійно з кимось порівнюватиме, то у неї просто не залишиться часу і сил, щоб зрозуміти, яка ж вона насправді.

Я приймаю тебе таким, яким ти є.



Щоб дитина вчилась із задоволенням.








НЕ примушуйте дитину займатися в різних гуртках і секціях, якщо їй це не подобається. Багато батьків прагнуть реалізувати нездійснені мрії "за рахунок" своїх дітей. Міркують вони приблизно так: "Я не займалася танцями, тому хочу, щоб дочка танцювала"., "Сам не вмію плавати, так нехай мій син стане майстром спорту з плавання". і так далі. Таке хибне міркування може зашкодити дитині. Якщо вона, наприклад, із задоволенням плаває, кожне відвідування басейну стане святом. Але якщо такі заняття не приносять задоволення, не примушуйте дитину.. Нав'язування нелюбимої справи може привести до надмірної перевтоми і небажання вчитися.

НЕ обговорюйте учителів у присутності дитини і не лайте їх. Так ви можете підірвати авторитет викладачів або навіть спровокувати конфлікт. Після таких розмов учень може почати зневажливо відноситися до свого педагога.

НЕ дозволяйте лінуватися. Відношення дитини до навчання безпосередньо залежить від відношення до праці взагалі. Навчіть її кожен ранок заправляти ліжко, чистити зуби, самостійно зав'язувати шнурки. Завдяки цьому дитина швидше адаптується до шкільного життя, а вам заощадить немало сил, що витрачаються на підготовку разом з ним домашніх завдань.

НЕ сваріть за погані оцінки. Не поспішайте підвищувати голос і карати дитину. Зазвичай діти дуже переживають, коли їм ставлять погану оцінку. Це вже покарання і дитина почуває себе винною. І додаткові "санкції" з боку батьків можуть привести до того, що вона почне боятися ходити до школи, відповідати на уроках, стане приховувати від вас свої невдачі. Або ж, навпаки, виробить "імунітет" на погані оцінки. Запропонуйте дитині свою допомогу

НЕ дратуйтеся, коли допомагаєте виконувати домашні завдання. Не кричіть. Інакше відіб'єте у дитини всяке бажання займатися. Якщо відчуваєте, що не можете стриматися, відволікніться на якийсь час, займіться іншою справою.

НЕ забувайте, як важливе для дитини спілкування з вами. Коли вона приходить зі школи, уважно її вислухайте. Від взаємин в класі багато в чому залежить настрій кожного учня і, як наслідок, - його успішність. Навіть якщо ви дуже зайняті, приділяйте цим розмовам щодня хоч би декілька хвилин. В результаті матимете практично повну інформацію про те, як складаються стосунки вашої дитини з однокласниками. Якщо відчуваєте, що дитина пригнічена, чогось не договорює зверніться до класного керівника. Цілком можливо, що вам вдасться розв'язати проблему на самому початку її розвитку.

НЕ забороняйте дитині. У початкових класах діти дуже активні. Бігати їм також необхідно, як спати і їсти. Якщо не вдається реалізувати потребу в русі, то ні про яку посидючість старанне навчання не може бути і мови. Намагайтеся у вихідні влаштовувати дні здоров'я на свіжому повітрі для усієї сім'ї.










ПАМЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ



Ваш син або донька 5-6 днів на тиждень перебуває в школі. Але в школі дитина знаходиться 7-8 годин, інший час вони перебуває в транспорті, дома, у друзів і ще десь, можливо. Ми сподіваємось, що Ви щоденно знаєте, де і з ким поза школою зустрічається Ваша дитина. Хто її друзі?

Діти постійно потребують уваги і підтримки дорослих.



Ви, шановні батьки, можете допомогти школі, а школа допоможе Вашій сім'ї.



Для цього Вам потрібно:

· встановити постійний прямий зв'язок з класним керівником Вашого класу.



· спробувати поводити себе так, щоб стати найпершим порадником Вашої дитини. Ми обоє (і школа, і Ви) щиро бажаємо, щоб наші діти виростали здоровими, розумними, ствердили себе фізично і морально.



· Уважно проглядайте щоденники учня. Нагадуємо, що домашні завдання не задаються тільки інколи.



· Своєчасно, знаючи можливості транспорту, відправляйте учня до школи вранці, бо кожне спізнення "вибиває" його з нормативного режиму.



· Слідкуйте, щоб учень не брав з собою зайвих речей.



· Якщо Ви вирішили на 1-2 дні залишити учня вдома, то обов'язково спочатку зателефонуйте класному керівнику або до школи, повідомте причину. Пам'ятайте, що при відсутності в школі учень щодня пропускає від 6 до 8 уроків, які потім потрібно "наздоганяти".

·



· Ми вважаємо, що Ви повинні знаходити час і не пропускати батьківських зборів - це всього 4-5 разів на рік. Будемо раді, якщо Ви відвідаєте також наші свята, які готують учні школи. Один раз на рік школа планує дні "Відкритих дверей", коли Ви зможете отримати розгорнуту інформацію про життя школи, класу, в якому навчається Ваш школяр, про його успіхи.



· Уважно вибирайте щорічно представника Вашого класу в Батьківський комітет школи - нам корисно і цікаво співпрацювати з розумними, витриманими, кваліфікованими батьками.







Ми впевнені, що у переважній кількості випадків ми знайдемо разом правильні рішення.






Поради батькам першокласників, щодо вивчення іноземної мови. 

Шановні батьки! Не турбуйтесь і починайте вивчати іноземну мову разом із своїми дітьми та скористайтеся порадами фахівців!
· Створити у сім’ ї позитивний настрій до невідомого
· Навчайтеся разом з дитиною.
· Співпрацюйте всією родиною.
· Прослуховуйте звукозапис до уроку три рази на тиждень.
· Цікавтесь вивченим на уроці.
· Контролюйте виконання отриманого завдання на уроці ( тому що домашнього завдання немає).
· Звертайтесь за допомогою до вчителів



















































































Немає коментарів: